برای خاتمه دادن و پایان پذیرفتن به پایگاه ضدانسانی اسرائیل یک راه وجود دارد و آنهم وحدت و انسجام است؛ اساسا هیچ راه و روش دیگری در این راستا موفق نخواهد بود و در تقابل با صهیونیست‌ها ناکام خواهد ماند.

سلیمی نمین

به گزارش همشهری آنلاین، عباس سلیمی نمین، کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ: بحث وحدت و انسجام به تشخیص و فهم قدرت حامیان صهیونیست‌ها برمی‌گردد. به تعبیر دیگر، وضعیتی شکل داده شده است که حامیان رژیم صهیونیستی و مدافعان این اردوگاه در هر شرایطی که باشند به هیچ عنوان دست از این حمایت و وحدت با اسرائیل برنمی‌دارند. اگر به کشور ایالات متحده نگاه کنیم خواهیم دید که چه دولت در دست دموکرات‌ها باشد چه در دست جمهوری‌خواهان، موضوع حمایت از رژیم صهیونیستی که عامل شرارت در منطقه است، به عنوان یک اصل مورد اتفاق مورد پذسرش همگان است.

اگر ما در مقابل این دشمن صهیونیستی به میزان سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌هایی که از رژیم صهیونیستی صورت می‌پذیرد؛ درمی‌یابیم که اتفاقا تنها راه وحدت است و باید بر این موضوع اصرار و پافشاری کرد. در این دیدگاه دیگر وحدت نه به عنوان یک تاکتیک بلکه به مثابه راهبردی کلان شناخته خواهد شد. برای خاتمه دادن و پایان پذیرفتن به پایگاه ضدانسانی اسرائیل یک راه وجود دارد و آنهم وحدت و انسجام است؛ اساسا هیچ راه و روش دیگری در این راستا موفق نخواهد بود و در تقابل با صهیونیست‌ها ناکام خواهد ماند.

وحدت مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی راهی است که از قبَل آن غلبه بر رژیم اسرائیل میسر خواهد شد. با در نظر گرفتن حجم انبوه و عظیمی از مکانات و فرصت‌هایی که به پیش پای صهیونیست‌ها قرار دارد؛ کشورهای اسلامی به تنهایی موفق و پیروز میدان نبرد با رژیم صهیونیستی نخواهند بود. موضوع بعدی که باید در نظر گرفته شود؛ اهمیت تکیه بر هویت اسلامی است. این هویت دینی و اسلامی ماست که توانایی آن را دارد که بتواند یک موج و نیروی انسانی قابل توجه در مسیر احقاق اهدافمان تولید کند. برخی چنین می‌پندارند که موضوع هویت دینی مسأله اصلی نیست و باید موضوع ملیت را در رأس قرار داد؛ این در صورتی است که اساسا خود ملیت نه تنها وحدت آفرین نیست؛ بلکه می‌تواند به عنوان منشأ خلاف و انشقاق قلمداد شود.

اما در آنسو؛ اگر موضوع هویت دینی را پیش بکشیم؛ ملت‌های اسلامی، ذیل این هویت حاضر خواهند شد، و فرصتی را فراهم می‌آورند که بتوان به رژیم صهیونیستی که اساس حضورش برای تضعیف دولت‌های اسلامی و عقب‌ نگه داشتن آنان از پیشرفت است، وارد شود. مرحوم امام خمینی (رحمة‌الله علیه) و سایر اندیشمندان اسلامی نظیر سیدجمال اسدآبادی؛ تأکید و توجه ویژه‌ای نسبت به موضوع وحدت داشتند، چراکه آنان به خوبی به این امر پی برده بودند که تنها راه ظفر و پیروزی از دریچه و گذرگاه وحدت اسلامی است.

امروزه خوشبختانه شاهدیم که اثرات مثبتی از موضوع وحدت اسلامی به چشم می‌خورد و مسائلی نظیر تحریم اقتصادی صهیونیست‌ها و ضربه به دستگاه مالی و اقتصادی آن‌ها به خوبی نشان داده است که وحدت چگونه می‌تواند ثمربخش و موثر باشد.

کد خبر 881986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha